Ricinolja

Hej!
Man skulle tydligen ha oljan innan man duschar så  provar en annan gång;)
Tänkte skriva lite om Ricioljan:

Ricinolja är egentligen ett laxeringsmedel som man också kan ha i håret för att det ska växa snabbare och bli fylligare.

Ricinoljan masserar man i hårbotten när det är torrt och låter det verka minst 30 minuter men man kan även sova med det och med värme så ökar man effekten. När du sköljer ur det är det viktigt att schamponera 2 ggr, och verkligen massera in schampot så det följer med ur när du sedan sköljer med vatten. För att fördela oljan jämt över hela huvudet så kan du dela in in håret i 3 sektioner eller fler. Då är du säker på att det inte är missat någonstans.


Detta bör du göra 1-3 gånger i veckan, du kan även kombinera med B-vitaminer som kosttillskott. Man säger ju att skönhet kommer in ifrån! B-vitaminer finns det mycket i pasta, bananer, fisk, kyckling, nötter och ägg tillexempel om man inte känner för att köpa kosttillskott.

Men om man nu vill det så kan jag rekomendera Hårkontroll och Silica som finns att köpa på hälsokost butiker för lite över hundringen. Ricinoljan kan man köpa där också eller på ett apotek för under femtiolappen! Klart prisvärt försök tycker jag!

Övrig hårvård/skötsel kommer jag göra ett inlägg om senare, här är en bild på Ricinoljan och hur mitt hår ser ut just. Och om 2 veckor och 4 veckor kommer jag lägga ut en till bild så får ni se om det blivit någon skillnad :)


Ps* Du kan även använda oljan på ögonfransarna, smörj varannan eller varje kväll efter du tvättat bort sminket då du ska sova, det är både lenande för ögonen och får fransarna att bli längre!







KÄLLA







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0